Łuszczyca paznokci – leczenie u specjalisty

Istnieje wiele metod leczenia łuszczycy. Możesz wybierać spośród środków stosowanych miejscowo w celu kontroli choroby, fototerapii (kontrolowana ekspozycja na światło ultrafioletowe) lub leków systemowych. Najlepsze leczenie łuszczycy zależy od stopnia zaawansowania choroby i reakcji emocjonalnej na ten stan – Ta informacja została podana przez redaktora serwisu https://gralawar.pl. Jeśli Twój stan jest łagodny, środki miejscowe mogą być stosowane bezpośrednio na dotknięty obszar. Leki systemowe są podawane dożylnie, przezskórnie lub podskórnie.

Symptomy

Łuszczyca paznokci jest chorobą zapalną, która dotyka tkanek w dłoniach i stopach. Powoduje ona zmiany w kolorze i strukturze paznokci u rąk i nóg. Objawy mogą obejmować odbarwienie paznokcia, lub grzbiety i wżery na powierzchni paznokcia. Paznokieć może również stać się gruby i oddzielić się od łożyska paznokcia, co jest bolesne.

Najczęstszym objawem łuszczycy paznokci jest wżery, które występują u około 68% pacjentów. Wżery powstają, gdy dochodzi do zapalenia proksymalnej macierzy paznokcia. Na ogół pitting jest dłuższy i głębszy niż w przypadku zdrowych paznokci. Stan ten wiąże się również z powstawaniem wylewów z odłamków, które mogą być czerwone i purpurowe.

Inne wpisy:  Propozycje wzorów na paznokcie na wakacje

Przyczyny

Jeśli masz łuszczycę paznokci, możesz mieć różne objawy w zależności od obszaru paznokcia dotkniętego chorobą. Aby znaleźć przyczynę swojego stanu, skonsultuj się z lekarzem lub dermatologiem. Opcje leczenia zależą od stopnia zaawansowania i lokalizacji choroby. Jeśli wystąpią objawy, należy natychmiast skontaktować się z lekarzem. Pracownik medyczny będzie w stanie przepisać najlepsze leczenie. Aby zapobiec dalszym uszkodzeniom paznokci, skonsultuj się z lekarzem, aby poznać przyczyny łuszczycy paznokci.

Żółto-czerwone przebarwienie na paznokciu może być wskaźnikiem łuszczycy. Może być również spowodowane infekcją grzybiczą. Paznokieć może również stać się grubszy, a leżąca pod nim skóra staje się bolesna. Paznokieć może nawet podnieść się i stać się bolesny. Nieleczony może prowadzić do infekcji, powodując ciemnienie całego paznokcia.

Opcje leczenia

W leczeniu łuszczycy paznokci dostępne są różne zabiegi. Wśród nich są zabiegi miejscowe, które zawierają witaminę D i spowalniają wzrost nadmiaru komórek skóry w dotkniętym obszarze. Chirurgia jest inną opcją, ale jest to bolesne. Inne opcje leczenia obejmują terapię światłem i doustne leki na receptę. W zależności od stopnia nasilenia łuszczycy, możesz potrzebować kilku zabiegów zanim zauważysz znaczącą poprawę.

Zapalenie paznokci jest jednym z głównych objawów łuszczycy paznokci. Reakcja zapalna wynikająca z choroby może dotyczyć łożyska i macierzy paznokcia. Może również wpływać na skórę i tkanki miękkie wokół łożyska paznokcia. Niektóre objawy łuszczycy paznokci obejmują żółto-brązowe przebarwienia, oraz czerwono-fioletowe linie pod paznokciem. W ciężkich przypadkach, paznokieć może zacząć się kruszyć. W takim przypadku ważne jest, aby natychmiast skonsultować się ze specjalistą.

Inne wpisy:  Zmywanie lakieru do paznokci bez użycia zmywacza - tutorial

Kortykosteroidy

W przypadku łuszczycy paznokci dostępnych jest kilka różnych rodzajów terapii. Kortykosteroidy mogą być stosowane bezpośrednio na zmienione paznokcie lub w połączeniu z kremami keratolitycznymi w celu zwiększenia penetracji. Leczenie skojarzone kortykosteroidami i tazarotenem może być również skuteczne, ponieważ zmniejsza miejscowe podrażnienie. Przy regularnym stosowaniu tazaroten i kortykosteroidy okazały się bardzo skuteczne.

Jeśli podejrzewasz, że masz łuszczycę, powinieneś skonsultować się z dermatologiem, aby znaleźć najlepsze leczenie. Możesz zauważyć żółto-czerwoną plamę na paznokciach. Możesz również zauważyć pod paznokciami krwotok z drzazg. Plamy te są spowodowane rozszerzonymi naczyniami krwionośnymi pod paznokciem. Jeśli Twoje paznokcie są popękane lub łamliwe, powinieneś zastosować krem nawilżający, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom. Używanie bawełnianych rękawiczek podczas czyszczenia paznokci pomoże zapobiec ich pękaniu i łamliwości.

Domowe sposoby

W leczeniu tego problemu można stosować różne domowe sposoby na łuszczycę paznokci. Przeciwgrzybiczne i antybakteryjne właściwości olejku z drzewa herbacianego pomogą Ci zwalczyć grzyby i wyeliminować infekcję. Musisz jednak najpierw rozcieńczyć go olejem nośnym, takim jak oliwa z oliwek lub olej kokosowy, zanim zastosujesz go na paznokciach. Możesz również nałożyć pastę na paznokcie na noc, co będzie bardzo skuteczne w leczeniu łuszczycy paznokci.

Inne wpisy:  Paznokcie żelowe czy akrylowe? Które z nich wybrać?

Możesz zastosować olej czosnkowy do swoich paznokci. Zawiera on allicynę, która jest znana z tego, że pomaga zwalczać infekcje grzybicze i bakteryjne. Wystarczy zmieszać olej czosnkowy z oliwą z oliwek i nałożyć go na dotknięte chorobą paznokcie. Możesz powtarzać ten proces kilka razy dziennie, aż infekcja ustąpi. Możesz również jeść czosnek, aby pozbyć się tej dolegliwości. Nałóż pastę z czosnku na dotknięte paznokcie i pozostaw ją tam na około dwie do trzech godzin. Pasta będzie miała pozytywny wpływ na stan, a także poprawi wygląd twoich paznokci.