Ćwiczenia na bolące stopy

Bolące stopy mogą być spowodowane wieloma warunkami. W niektórych przypadkach przyczyną bólu jest konkretne ścięgno, takie jak powięź podeszwowa lub ścięgno Achillesa. W takich przypadkach kluczowe jest wzmocnienie tych obszarów. Aby to zrobić, owiń ręcznik wokół kuli stopy i pociągnij ją do tyłu w kierunku ciała. Pomoże to rozciągnąć powięź podeszwową i wzmocnić mięśnie stopy.

Wzmacnianie mięśni

Pierwszym krokiem do złagodzenia bólu stóp jest wzmocnienie mięśni – Ten cytat jest owocem zespołowej analizy serwisu Poradnik Klienta. Możesz to zrobić za pomocą kilku prostych ćwiczeń. Wzmacniając mięśnie stóp, możesz zmniejszyć ból i poprawić swoją równowagę i wydajność przy aktywności fizycznej. Wzmocnienie stóp zapobiegnie również rozwojowi deformacji stóp, które często są wynikiem braku równowagi mięśniowej lub nieprawidłowego obciążenia stopy. Wzmocnienie tych mięśni zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia deformacji stóp, które mogą prowadzić do lokalnych lub globalnych urazów.

Jednym z ćwiczeń, które wzmocni mięśnie w stopie jest ćwiczenie “krótkiej stopy”. Zacznij w pozycji siedzącej i umieść dotkniętą chorobą stopę płasko na podłodze. Użyj palców u nóg, aby chrupnąć w ręcznik, a następnie powoli go wyciągnij. Przytrzymaj przez 5 do 10 sekund i powtórz. Spróbuj tego ćwiczenia kilka razy przez tydzień, aby wzmocnić mięśnie w stopach. Możesz również spróbować tego ćwiczenia w pozycji stojącej.

Inne wpisy:  Domowe sposoby na spuchnięte stopy

Rozciąganie palców

Niezależnie od tego, czy masz obolałe stopy, czy napięte łydki, rozciąganie palców może poprawić ból stóp i zwiększyć mobilność. Istnieją różne rodzaje rozciągania palców, niektóre z nich są zalecane przy konkretnych schorzeniach stóp. Celem jest odczucie rozciągnięcia w palcach bez zbytniego ich forsowania. Najlepiej jest wykonywać te ćwiczenia boso. Powinieneś dążyć do powtórzenia każdego odcinka 10 razy. Możesz zacząć od dwóch lub czterech powtórzeń i zwiększać je w miarę tolerowania ćwiczenia.

Aby rozpocząć, weź dłonie i umieść je pod podeszwą stopy. Połóż kciuk na wierzchu palców i przybliż stopę do rąk. Zegnij palce u stóp i utrzymaj tę pozycję przez 5-10 sekund. Powtarzaj to w miarę potrzeby, aby złagodzić ból w palcach. Stosując te ćwiczenia, możemy poprawić stan zdrowia naszych stóp.

Inne wpisy:  Pedicure dla stóp - jak często wykonywać?

Wzmacnianie powięzi podeszwowej

Jednym z najlepszych ćwiczeń na bolące stopy jest wzmacnianie powięzi podeszwowej. Jest ona odpowiedzialna za postawę Twojej stopy i mechanikę chodzenia. Kiedy Twoje mięśnie łuku są słabe, Twoja stopa jest bardziej podatna na naprężenia wywierane na powięź podeszwową. Aby wzmocnić te mięśnie, spróbuj wykonać podnoszenie łuku, takie jak loki z ręczników. Ćwiczenia te wzmacniają łuk stopy poprzez podnoszenie piłki i pięty.

Powięź podeszwowa biegnie wzdłuż dolnej części stopy i podtrzymuje łuk. Powtarzające się przenoszenie ciężaru ciała i uderzenia mogą powodować mikrouszkodzenia w tej tkance, wywołując stan zapalny i bolesność. Z tego powodu wzmocnienie powięzi podeszwowej jest niezbędne dla obolałych stóp. Skupiając się na łuku, możesz zapobiec powstawaniu plantar fasciitis i zapobiec mu w przyszłości.

Rozruszanie stóp

Jeśli masz obolałe stopy, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest ich rozciągnięcie. To może wydawać się sprzeczne z intuicją, ale może pomóc złagodzić bolesność i promować ogólny stan zdrowia. Aby rozciągnąć stopy, usiądź na kanapie. Umieść kostkę nad przeciwległym kolanem. Zegnij palce i poruszaj kostkami w kółko, przenosząc ciężar ciała z pięty na palce. Możesz też na przemian podnosić z podłogi przód i tył stóp.

Inne wpisy:  Jak radzić sobie z twardymi piętami

Oprócz rozciągania powinieneś wykonywać ćwiczenia wzmacniające. Codzienny spacer to dobry sposób na zachowanie gibkości kończyn dolnych. Dla stóp ważne są również ukierunkowane ćwiczenia wzmacniające. Ćwiczenia z wykorzystaniem treningu oporowego są korzystne dla mięśni stóp i zapobiegają ich bolesności. Proste przedmioty gospodarstwa domowego i ciężar własnego ciała są idealne do tych ćwiczeń. Poprawią one również krążenie w stopach. Możesz również spróbować dodać herbatę z mięty pieprzowej do kąpieli stóp, aby złagodzić ból stóp.