Domowe zabiegi na stopy – co można zrobić?

Jeśli szukasz domowych sposobów na ból stóp, istnieje wiele dostępnych opcji. Kompresja, elewacja i NLPZ to wszystko opcje. Możesz również użyć soli Epsom, aby pomóc złagodzić ból i zmniejszyć obrzęk. Metody te są łatwe w użyciu, a wiele z nich można wypróbować w domu bez konieczności korzystania z pomocy lekarza. Ten artykuł omówi kilka domowych sposobów leczenia bólu stóp i zaoferuje kilka pomocnych porad.

Kompresja

Jednym z pierwszych kroków w leczeniu zwichnięcia stopy jest zastosowanie domowych zabiegów kompresji. Kompresja jest wspólne leczenie, które może pomóc zmniejszyć obrzęk i przywrócić przepływ krwi w stopie. Może to pomóc złagodzić ból i przyspieszyć czas rekonwalescencji. Jeśli doświadczyłeś niedawno zwichnięcia stopy, możesz chcieć spróbować tego w domu – Ten segment jest wynikiem analizy ekspertów portalu https://poradnikzarabiania.pl. Upewnij się, że nie należy odcinać krążenia krwi. Możesz również spróbować podnieść stopy, aby złagodzić obrzęk i ból. Kompresja łagodzi również ogólną bolesność i ból stawów.

Elewacja

Możesz zastosować elewację jako domowy zabieg na stopy, aby złagodzić ból i obrzęk związany z urazem. Oprócz odpoczynku i oblodzenia, możesz również zastosować bandaże uciskowe, aby zmniejszyć obrzęk. Aby zastosować elewację, usiądź z podniesionymi stopami przez kilka godzin na raz. Możesz również umieścić poduszkę grzewczą na swojej kontuzjowanej stopie. Po zastosowaniu ciepła należy owinąć stopę bandażem i unieść ją powyżej serca.

Inne wpisy:  Najmodniejsze kolory paznokci - kilka sugestii

NLPZ

Jeśli masz skłonność do bólu w stopach, leki z grupy NLPZ mogą pomóc złagodzić dyskomfort. Leki te mogą być stosowane w celu uzyskania krótkotrwałej ulgi lub złagodzenia ostrego bólu. Niektóre z nich są również dobre do długotrwałego stosowania. Jeśli odczuwasz silny ból, skonsultuj się z lekarzem, aby uzyskać receptę. NLPZ są często stosowane w celu zmniejszenia stanu zapalnego i leczenia różnych rodzajów bólu stóp. Należy je jednak stosować z ostrożnością.

Sól Epsom

Jeśli cierpisz na ból stóp, jednym z najczęstszych i najtańszych sposobów leczenia jest moczenie w wannie wypełnionej solą Epsom. Ta bogata w minerały mieszanka zawiera magnez i siarkę i jest znana od wieków. Chociaż możesz nie być w stanie poczuć efektów natychmiast, ten zabieg może uzdrowić Twoje stopy i sprawić, że poczują się świeższe i bardziej elastyczne. Oprócz tego, że jest niedroga, sól Epsom jest również łatwa do znalezienia i można ją znaleźć w większości kuchni.

Inne wpisy:  Rany na stopach - czym smarować?

Aloes

Jeśli cierpisz na popękane pięty, aloes może pomóc. Lecznicze właściwości aloesu sprawią, że Twoje stopy będą miękkie i gładkie. Możesz zastosować żel z aloesu na dotknięte miejsce. Możesz również wymieszać aloes z wazeliną, aby uzyskać super miękkie stopy. Aby uzyskać bardziej odżywcze i skuteczne zabiegi na stopy, możesz użyć Oriental Botanics Aloe Vera Skin Gel.

Banan

Banan to doskonały naturalny środek nawilżający, więc możesz go wykorzystać do leczenia popękanych, suchych pięt. Po prostu zetrzyj banana z łyżeczką miodu, aby stworzyć pastę. Nałóż pastę na dotknięty obszar i pozostaw na co najmniej 20 minut przed spłukaniem letnią wodą. Banany mają również potas, który pomaga wyciągnąć nadmiar płynu spod skóry.

Kąpiele lodowe

Kąpiel lodowa może być skutecznym domowym sposobem leczenia bolesnych stóp. Lód może zmniejszyć obrzęk i bolesność, a także może promować zdrowie mięśni. Aby skorzystać z kąpieli lodowej, zmieszaj lód z wodą w wiadrze i zanurz stopy w lodowatej wodzie. Pamiętaj, aby tylko zanurzyć swoje stopy na około 20 minut na raz, i zrobić kilka krótszych sesji. Dobrym sposobem na leczenie bolesnych stóp jest wypróbowanie kilku zabiegów dziennie.

Inne wpisy:  Skarpety na opuchnięte stopy - jakie stosować?

Masaż

Jednym z najprostszych zabiegów, aby dać sobie jest masaż stóp. Jest to świetny sposób na odstresowanie i poprawę ogólnego stanu zdrowia. Można to zrobić samemu lub można poprosić kogoś innego, aby to zrobić dla Ciebie. Może to być również świetny prezent, aby dać komuś innemu. Oto kilka wskazówek, aby zacząć. Wypróbuj je! Może się okazać, że lubisz dawać im masaż stóp, zbyt! Jest to bardzo tani zabieg.