Postępowanie z żółtym paznokciem

Pierwszym krokiem w radzeniu sobie z żółtym paznokciem jest zidentyfikowanie przyczyny. Najprawdopodobniej żółty paznokieć jest spowodowany przez jakiś produkt lub infekcję. Chociaż możesz spróbować domowych sposobów na zmniejszenie przebarwień, nie zawsze są one skuteczne i powinny być stosowane tylko w połączeniu z lekarzem. Czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji. Żółty paznokieć nie oznacza, że należy od razu udać się do lekarza.

Objawy

Pacjenci z zespołem żółtych paznokci mają zwiększone prawdopodobieństwo rozwoju obrzęku limfatycznego, czyli zablokowania drenażu limfatycznego. Inne choroby, które mogą powodować obrzęk paznokci i stóp to zespół nerczycowy, reumatoidalne zapalenie stawów i choroby tarczycy. Chociaż dokładna przyczyna zespołu żółtych paznokci nie jest znana, niektóre leki mogą powodować ten zespół. Poniżej wymieniono niektóre z najczęstszych leków stosowanych w leczeniu tego zaburzenia – Ten fragment informacji jest wynikiem pracy autora portalu Make it Beauty.

Najczęstszym objawem zespołu żółtych paznokci jest obrzęk limfatyczny, który dotyczy co najmniej jednej lub obu nóg. U około czterech piątych pacjentów z tym zespołem rozwija się obrzęk limfatyczny. Jedna trzecia pacjentów doświadcza obrzęku limfatycznego zanim pojawią się u nich żółte paznokcie. Chociaż jest to rzadkie, obrzęk limfatyczny obejmujący brzuch z wodobrzuszem jest również objawem zespołu żółtych paznokci. Ważne jest, aby jak najszybciej szukać pomocy medycznej, ponieważ objawy mogą się rozwinąć.

Inne możliwości leczenia zespołu żółtych paznokci obejmują witaminę E. Witamina E jest dobrą opcją dla poprawy krążenia i zmniejszenia obrzęku. Oprócz witamin i suplementów, ręczny drenaż limfatyczny może być również przydatny do zmniejszenia stanu zapalnego. Niektórzy pacjenci mogą również wymagać ciągłej terapii. Lekarz powinien być konsultowany w celu dalszego leczenia, jeśli te opcje nie działają. Właściwa diagnoza będzie potrzebna do odpowiedniego leczenia. Nieleczony zespół żółtych paznokci może prowadzić do rozwoju płucnego zapalenia płuc.

Podczas diagnozowania zespołu żółtych paznokci lekarz zapozna się z historią choroby, zbada paznokcie i sprawdzi, czy nie występują u Państwa choroby podstawowe. Zespół żółtych paznokci może być również oznaką problemów z płucami lub nerkami, cukrzycy i infekcji grzybiczych. Ważne jest jednak, aby zrozumieć potencjalne przyczyny zespołu żółtych paznokci i otrzymać odpowiednie leczenie. Twój dostawca opieki zdrowotnej może zalecić leczenie w oparciu o podejrzewaną przyczynę podstawową. Niektóre zabiegi mogą być tak proste, jak specjalny masaż w celu poprawy krążenia lub inwazyjny zabieg w celu odprowadzenia nadmiaru płynu.

Inne wpisy:  Nakładanie pyłku na paznokcie - przewodnik krok po kroku

Choroba jest często sporadyczna. Może występować rodzinnie, ale nie jest jasne, co dokładnie powoduje zespół żółtych paznokci. Inną możliwością jest mutacja genetyczna genu FOXC2, który jest również odpowiedzialny za zespół obrzęku limfatycznego. Aby to potwierdzić potrzebne są badania genetyczne, ale najprawdopodobniej stan ten jest spowodowany problemami z drenażem limfatycznym. Po zdiagnozowaniu można rozpocząć właściwe leczenie.

Przyczyny

Przyczyn zespołu żółtego paznokcia jest kilka. Może on dotyczyć każdego paznokcia, w tym paznokci u stóp i u nóg. Paznokcie z tym schorzeniem są jasne i grube, z żółto-zielonym przebarwieniem. Rosną powoli, w tempie 0,25 mm na tydzień. Mogą mieć również grzbiety, zwiększoną krzywiznę boczną lub zmniejszony biały półksiężyc, a także mogą odrywać się od łożyska paznokcia.

Do najczęstszych przyczyn zespołu żółtego paznokcia należą obrzęk limfatyczny i obrzęk limfatyczny. Obrzęk limfatyczny dotyczy około czterech piątych pacjentów z zespołem żółtych paznokci. Zwykle dotyka on nóg, ale może wystąpić również w obrębie brzucha. W niektórych przypadkach towarzyszy mu wodobrzusze, czyli gromadzenie się płynu w jamie brzusznej lub wokół serca. Oprócz tych przyczyn, zespół żółtych paznokci może wystąpić z powodu różnych zaburzeń autoimmunologicznych.

Niektóre sposoby leczenia zespołu żółtych paznokci obejmują miejscowe stosowanie witaminy E, która zapobiega rozwojowi grzyba. Inny sposób leczenia polega na moczeniu dotkniętego paznokcia w roztworze sody oczyszczonej i ciepłej wody. Środek ten okazał się skuteczny w leczeniu zespołu żółtych paznokci. Oprócz naturalnych środków zaradczych, nadtlenek wodoru i olej z oregano mogą być stosowane bezpośrednio do paznokci, aby je rozjaśnić. Lekarz może przepisać lakier lub krem do leczenia infekcji grzybiczych.

Chociaż zespół żółtych paznokci występuje niezwykle rzadko, może być sygnałem ostrzegawczym wielu innych problemów. Ważne jest, aby rozpoznać przyczyny zespołu żółtych paznokci, aby zapewnić najlepsze leczenie tego stanu. Infekcja grzybicza może powodować zespół żółtego paznokcia i skutkować kruszącymi się i pogrubionymi paznokciami. Jeśli ten stan jest obecny, objawy zespołu żółtych paznokci można skorygować za pomocą kremu przeciwgrzybicznego. W rzadkich przypadkach stan ten może być również wynikiem niedoboru żywieniowego lub choroby skóry.

Istnieje wiele powodów, dla których ludzie rozwijają zespół żółtych paznokci, a leczenie każdego z nich zależy od choroby podstawowej. W niektórych przypadkach pomocne może być leczenie witaminą E. Leczenie obrzęku limfatycznego, chorób płuc i dróg oddechowych może obejmować antybiotyki lub zabieg chirurgiczny w celu odprowadzenia nadmiaru płynu. Jednak u innych, zespół może być spowodowany przez wrodzoną nieprawidłowość. Jeśli masz stan medyczny, który powoduje żółte paznokcie, ważne jest, aby zająć się korzeniem tego stanu.

Inne wpisy:  Francuski manicure - trendy tego sezonu

Leczenie

Leczenie zespołu żółtych paznokci polega na przyjmowaniu leków przeciwgrzybiczych. Istnieje kilka leków dostępnych na tę przypadłość. Jednym z najbardziej znanych jest itrakonazol, doustny środek przeciwgrzybiczy. Wykazano, że lek ten przyspiesza wzrost paznokci. Inne opcje leczenia obejmują miejscowy roztwór witaminy E i suplementy cynku. Leczenie zespołu żółtych paznokci może również wymagać pomocy dermatologa. Lekarz może wykonać badania w celu ustalenia przyczyny żółknięcia paznokci.

Zespół żółtych paznokci jest powikłaniem obrzęku limfatycznego, stanu charakteryzującego się obecnością płynu w tkankach. Około cztery piąte pacjentów z zespołem żółtych paznokci ma obrzęk limfatyczny. U około jednej trzeciej tych pacjentów rozwinie się również obrzęk limfatyczny nóg. W rzadkich przypadkach obrzęk limfatyczny może dotyczyć również jamy brzusznej, gdzie może objawiać się w postaci wodobrzusza, czyli zbierania się płynu w jamie brzusznej i wokół serca.

Witamina E jest kolejnym naturalnym sposobem leczenia zespołu żółtych paznokci. Może ona pomóc spowolnić żółknięcie paznokci. Ma właściwości przeciwgrzybiczne i może być stosowana na paznokcie. Możesz również spróbować moczyć je w roztworze sody oczyszczonej i wody. Ekstrakt z liści oliwnych ma również właściwości przeciwgrzybicze. Witamina E została wykorzystana w leczeniu zespołu żółtych paznokci i okazała się skutecznym środkiem przeciwgrzybicznym. Jeśli cierpisz na tę przypadłość, możesz skonsultować się z dermatologiem, aby uzyskać najlepsze leczenie.

Zespół żółtych paznokci może powodować inne problemy zdrowotne. Poza żółtymi paznokciami może on również powodować duszności i ból w klatce piersiowej. W około 40% przypadków u pacjentów rozwijają się również wysięki opłucnowe, które są zbiorami płynu w płucach. Ponadto pacjenci z zespołem żółtych paznokci mogą cierpieć na nawracające infekcje klatki piersiowej, przewlekłe zapalenie zatok i nawracającą bronchiektazę. Pacjenci cierpiący na zespół żółtych paznokci powinni natychmiast skonsultować się z lekarzem.

Profilaktyka

Używanie bezbarwnej bazy do malowania paznokci zapobiegnie żółknięciu. Ważne jest również, aby unikać używania ciemnych lakierów. Jeśli musisz nosić ciemny lakier, usuń go za pomocą zmywacza bezacetonowego. Lakiery do paznokci, które zawierają barwniki mogą sprawić, że Twoje paznokcie będą żółte. Jeśli zauważysz ten kolor, może on być spowodowany infekcją grzybiczą. Stan ten może pogrubiać paznokieć i powodować zaleganie gruzu pod nim.

Inne wpisy:  Propozycje wzorów na paznokcie na wakacje

Zapobieganie żółknięciu paznokci nie jest trudne. Najpierw należy ustalić przyczynę. Czasami infekcja grzybicza może spowodować, że Twoje paznokcie staną się żółte. Jest to szczególnie częste, jeśli nosisz ciasne buty lub jeśli masz uraz płytki paznokcia. Żółte paznokcie są często związane ze stopą sportowca, infekcją grzybiczą. Najczęstszym winowajcą są grzyby Trichophyton, które mogą powodować pogrubienie płytki paznokcia.

Żółte paznokcie mogą wskazywać na wiele różnych schorzeń, od problemów z tarczycą po łuszczycę. W niektórych przypadkach żółte paznokcie mogą być objawem poważniejszej choroby podstawowej, takiej jak cukrzyca, łuszczyca lub rak skóry. Może to być również oznaka problemów z układem oddechowym lub limfatycznym. Jeśli jesteś zaniepokojony tym stanem, umów się na wizytę z lekarzem. Ważne jest, aby szukać pomocy medycznej jak tylko się pojawi, ponieważ żółknięcie paznokci może sygnalizować poważniejszy problem.

Inną częstą przyczyną żółtych paznokci jest infekcja grzybicza zwana onychomikozą. Grzyb ten rozwija się w wilgotnych środowiskach, które sprzyjają rozwojowi choroby. Osoby, które są już zarażone stopą sportowca są bardziej narażone na rozwój żółtych paznokci. Jeśli problem nie jest poważny, leczenie może polegać na stosowaniu miejscowych leków przeciwgrzybiczych dostępnych na receptę lub bez recepty.

Witamina E jest wspaniałym naturalnym środkiem do leczenia żółtych paznokci. Witamina ta jest znana z tego, że pomaga komórkom zachować wilgoć. Jest również silnym środkiem przeciwgrzybicznym i może być stosowany miejscowo lub spożywany doustnie. Jednym z najlepszych niedrogich produktów do wypróbowania dla żółtych paznokci jest Sally Hansen Vitamin E Nail and Cuticle Oil. Oprócz tego, że jest to świetny środek zapobiegawczy, witamina E może również pomóc w zapobieganiu infekcji w pierwszej kolejności.