Soda na wrastające paznokcie – jak stosować?

Istnieje kilka domowych sposobów na wrastające paznokcie. Ludzie mogą używać nadtlenku wodoru lub roztworu soli Epsom. Można również użyć cebuli i olejku z drzewa herbacianego. Jednak żaden z tych domowych sposobów nie jest tak skuteczny jak inny. Soda może spowodować więcej szkody niż pożytku – zawsze należy skonsultować się z lekarzem przed użyciem jakiegokolwiek środka domowego. Ponadto nie zapominaj o noszeniu odpowiedniego obuwia, aby zapobiec infekcji. Staraj się również unikać obcinania paznokci zbyt krótko i pod nierównym kątem. Możesz również użyć sody oczyszczonej do wrastającego paznokcia – Ten cytat jest przypisywany redakcyjnemu zespołowi portalu Centrum Wyposażenia Wnętrz. Najpierw zwilż sodę oczyszczoną wodą i nałóż ją na zranioną tkankę. Następnie nałóż bandaż lub gazę sanitarną, aby zabezpieczyć to miejsce. Jeśli zainfekowany obszar nie goi się, natychmiast odwiedź lekarza. Ogólnie rzecz biorąc, leczenie wrastającego paznokcia jest objawowe, można również stosować antybiotyki

Roztwór soli Epsom

Możesz leczyć wrastający paznokieć za pomocą roztworu soli Epsom. Wystarczy namoczyć stopę w roztworze, a następnie za pomocą bawełny lub nici dentystycznej delikatnie wyciągnąć fragment paznokcia. Ważne jest jednak, aby być delikatnym, ponieważ może to podrażnić skórę. Zaleca się również wizytę u specjalisty zajmującego się pielęgnacją stóp, jeśli stan ten powoduje ból lub dyskomfort. Opatrunek pomoże utrzymać obszar w czystości, aby zapobiec infekcji.

Jeśli cierpisz z powodu wrastającego paznokcia, możesz spróbować moczenia w roztworze soli Epsom, aby złagodzić objawy i zapobiec przyszłym infekcjom. Nie powinieneś jednak próbować tego w domu, jeśli masz zdeformowaną stopę lub stan chorobowy, który ogranicza przepływ krwi do palców. Ponadto powinieneś unikać moczenia stóp w gorącej kąpieli, jeśli masz cukrzycę lub słabe krążenie krwi.

Wrastający paznokieć może być bardzo bolesny. Objawy to czerwony, obolały paznokieć, opuchlizna i wrażliwość na dotyk. Ten bolesny stan może być nasilony przez ucisk lub noszenie butów z zamkniętymi palcami, ponieważ utrudnia chodzenie. Nieleczony wrastający paznokieć może przekształcić się w potencjalnie poważną infekcję grzybiczą, która może spowodować poważniejsze problemy zdrowotne.

W przypadku powszechnych schorzeń stóp korzyści płynące z zastosowania soli Epsom nie są wyraźniejsze. W niektórych przypadkach moczenie w ciepłej wodzie jest równie skuteczne. Sól w wodzie powoduje wyciek wolnego płynu z komórek, wyciągając ciała obce. Podobnie, moczenie w ciepłej wodzie może zmniejszyć ból i obrzęk. Jedyne, co nie jest jasne, to czy roztwór soli Epsom na wrastający paznokieć jest naprawdę skuteczny.

Inne wpisy:  Domowe sposoby na wrastający paznokieć - kilka wskazówek

Nadtlenek wodoru

Jeśli cierpisz z powodu wrastającego paznokcia, nadtlenek wodoru może pomóc. Substancja ta jest świetnym środkiem dezynfekującym i może nawet pomóc w wyleczeniu problemu. Aby użyć tego zabiegu, weź trzy do pięciu procent spożywczego nadtlenku wodoru i rozcieńcz go wodą. Namocz dotknięty paznokieć przez około 20 minut. Nadtlenek wodoru pomoże zmiękczyć i uzdrowić otaczającą skórę. Złagodzi również ból i zapobiegnie infekcji.

Zmieszaj trochę nadtlenku wodoru z ciepłą wodą i namocz stopę w roztworze przez 20 minut. Po namoczeniu stopy w roztworze, możesz usunąć klin z cytryny. To remedium jest również skuteczne w przypadku wrastających paznokci u nóg, a także złagodzi ból. Jednak upewnij się, że postępujesz zgodnie ze wskazówkami na butelce, aby uniknąć spowodowania jakiejkolwiek szkody dla obszaru. Nadtlenek wodoru nie jest zalecany do stosowania na twarzy.

Roztwór nadtlenku wodoru będzie szczypał w miejscu wrastającego paznokcia. Nałóż roztwór za pomocą wacika i pozwól mu nasiąknąć przez około 15 minut. Następnie przetrzyj obszar chłodną wodą. Jeśli wrastający paznokieć utrzymuje się, należy odwiedzić podiatrę, ponieważ grzyb będzie nadal rozprzestrzeniać. Jednak nadtlenek wodoru na wrastające paznokcie jest bezpieczny, o ile przestrzegasz zaleceń i zachowujesz odpowiednie środki ostrożności.

Jeśli nadtlenek wodoru jest stosowany w leczeniu wrastających paznokci u stóp, korzystne może być zastosowanie go bezpośrednio na dotknięte miejsce. Nadtlenek wodoru jest naturalnym środkiem dezynfekującym, który świetnie nadaje się do oczyszczania ran. To może pomóc w leczeniu wrastającego paznokcia, podczas gdy może również powodować dodatkowe problemy, jeśli nie są stosowane prawidłowo. Jeśli nie masz nadtlenku wodoru pod ręką, można użyć białego octu zamiast. Wymieszaj te dwa razem i moczyć stopy przez 15 do 20 minut.

Olejek z drzewa herbacianego

Stosowanie olejku z drzewa herbacianego w leczeniu wrastającego paznokcia jest naturalnym środkiem, który zyskuje popularność wśród osób cierpiących na infekcje grzybicze i wrastające paznokcie. Olejek z drzewa herbacianego jest pozyskiwany z australijskich drzew herbacianych i jest uważany za środek antybakteryjny. Jest on powszechnie stosowany w przypadku infekcji grzybiczych, trądziku i ukąszeń owadów, ponieważ pomaga zapobiegać infekcjom i leczy skórę. Olejek z drzewa herbacianego na wrastające paznokcie jest uważany za bezpieczne i skuteczne leczenie infekcji grzybiczych.

Inne wpisy:  5 Foods For Growing Nails - Naturalne długie paznokcie

Istnieją mieszane wyniki badań olejku z drzewa herbacianego na grzybicę paznokci. Chociaż niektóre badania wskazują na przeciwgrzybicze właściwości olejku z drzewa herbacianego, potrzeba więcej badań, aby to zweryfikować. W jednym z badań przeprowadzonych w 1999 roku sprawdzano, czy olejek z drzewa herbacianego może leczyć grzybicę paznokci w warunkach laboratoryjnych. Naukowcy zastosowali preparat z olejkiem z drzewa herbacianego i klotrimazolem, ale nie testowali tej mieszanki na tkance paznokciowej człowieka. W jednym z badań użyto olejku z drzewa herbacianego jako placebo i nie stwierdzono różnicy we wzroście T. rubrum, grzyba odpowiedzialnego za stopę sportowca i wrastające paznokcie.

Inne naturalne środki do leczenia wrastających paznokci to sól Epsom lub soda oczyszczona. Nałożenie roztworu soli Epsom lub sody oczyszczonej na dotknięty palec i odczekanie 15 do 20 minut może złagodzić ból i stan zapalny. Inną opcją jest proszek z kurkumy. Proszek ten zawiera właściwości ściągające, które mogą pomóc złagodzić ból spowodowany przez wrastający paznokieć. Możesz również zastosować pastę z kurkumy w proszku na zainfekowany palec u nogi, aby zmniejszyć obrzęk i stan zapalny.

Podczas gdy olejek z drzewa herbacianego jest doskonałą opcją leczenia wrastającego paznokcia, należy pamiętać, że potrzeba czasu, aby jego efekty stały się widoczne. Leczenie powinno być wykonywane codziennie i może potrwać kilka tygodni lub nawet miesięcy, aby pracować. Jednak, jeśli nadal używać olejku z drzewa herbacianego, to warto czekać. Leczenie może nawet działać dobrze, jeśli zauważysz zmniejszenie bólu i obrzęku, ale może to potrwać kilka tygodni, zanim zobaczysz jakiekolwiek zauważalne wyniki.

Cebula

Istnieje wiele różnych sposobów leczenia wrastających paznokci, a jednym z nich jest zastosowanie pasty z cebuli. Możesz użyć pasty na zainfekowanym obszarze lub wymieszać ją z sokiem z cytryny i zastosować jako gazę. Pozostawić gazę cebuli na co najmniej 2 godziny, aby pomóc złagodzić ból i stan zapalny. Innym skutecznym środkiem jest zastosowanie ubitych białek jaj, które również zmniejszają ból i stan zapalny zainfekowanego obszaru.

Cebula jest doskonałym środkiem przeciwzapalnym i jest fantastycznym sposobem na leczenie wrastających paznokci. Pokrój cebulę w plasterki i przyłóż do zainfekowanego palca. Przykryj zainfekowany palec taśmą chirurgiczną lub bandażem, aby pomóc mu pozostać na noc. Pomoże to poluzować paznokieć z przyczepionej skóry. Wypróbuj tę metodę i daj nam znać, jak Ci poszło! Kiedy używasz okładu z cebuli, pamiętaj, aby postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi bandaża.

Inne wpisy:  Manicure z monofazą

Srebro koloidalne

Aby użyć srebra koloidalnego na wrastające paznokcie, przygotuj roztwór z jednej łyżki stołowej srebra na galon ciepłej wody. Moczyć stopy w roztworze przez 20 do 30 minut dziennie, aby uzyskać optymalne wyniki. Jeśli masz trudności z moczeniem stóp, namocz je na kilka minut w roztworze srebra koloidalnego. Następnie namocz wacik w roztworze srebra i umieść go na dotkniętym paznokciu. Użyj rękawicy chirurgicznej, aby zabezpieczyć wacik na miejscu, a następnie przyłóż go do chorego paznokcia.

Nie ma naukowych dowodów na to, że srebro koloidalne zapobiega infekcjom, ani że wspomaga układ odpornościowy. Jeśli obawiasz się, że możesz nabawić się infekcji, trzymaj się sprawdzonych metod, takich jak mycie rąk i unikanie kontaktów towarzyskich. Jeśli nie jesteś pewien, czy srebro koloidalne zadziała w Twoim przypadku, skonsultuj się z lekarzem. Powinieneś również stosować je tylko pod nadzorem lekarza.

Chociaż srebro koloidalne jest świetnym środkiem do miejscowego leczenia grzybicy paznokci, ma kilka zagrożeń. Przede wszystkim wykazano, że może ono powodować niebiesko-szare przebarwienia na skórze. Ponadto, srebro może powodować stan zwany argyrią, jeśli używasz go w dużych ilościach. Tak więc, powinieneś używać srebra koloidalnego tylko w ostateczności, aby leczyć wrastającą grzybicę paznokci.

Inną korzyścią ze stosowania srebra koloidalnego na wrastający paznokieć jest to, że może ono złagodzić ból i obrzęk spowodowany wrastającym paznokciem. Roztwór azotanu srebra może być stosowany do tkanki objętej stanem zapalnym. Może to wyglądać jak czerwony kalafior. Azotan srebra zmniejszy stan zapalny i zmniejszy obrzęk. Chociaż niektóre domowe sposoby na wrastające paznokcie mogą prowadzić do infekcji, srebro koloidalne nie szczypie podczas stosowania. Srebro koloidalne jest dostępne w większości sklepów z suplementami diety i sklepach ze zdrową żywnością.