Jaką maść stosować na wrastający paznokieć?

Na szczęście istnieje wiele domowych sposobów, które mogą pomóc we wrastających paznokciach. Należy do nich ciepła woda, ocet jabłkowy i sól Epsom. Możesz również rozważyć leki przeciwbólowe. Ale zanim dokonasz zakupu, pamiętaj, aby przeczytać instrukcje na każdym leku, który rozważasz. Nie wszystkie są stworzone na równi. Możesz wybrać jeden nad drugim, w zależności od ciężkości wrastającego paznokcia.

Sól Epsom

Pierwszym krokiem w leczeniu wrastającego paznokcia jest moczenie stopy w ciepłej wodzie. To moczenie może być wykonane w domu. Jeśli paznokieć nie jest bolesny, można zastosować maść z soli Epsom na zainfekowane miejsce. Jeśli wrastający paznokieć nie jest poważny, możesz pozwolić mu wyrosnąć na własną rękę. Aby zabieg ten był bardziej skuteczny, należy użyć wysokogatunkowego siarczanu magnezu.

Innym skutecznym środkiem na wrastające paznokcie u stóp jest moczenie dotkniętej stopy w maści z soli Epsom. Może to złagodzić stan zapalny wywołany przez wrastający paznokieć. Zmiękcza również otaczającą skórę – Cytat został skonstruowany przez ekspertów portalu Beauty Raj. Następnie, można użyć over-the-counter miejscowego roztworu antyseptycznego do czyszczenia dotkniętego obszaru. Jeśli nie masz dostępu do wanny, możesz użyć nici dentystycznej zamiast opatrunku, aby zapobiec zakażeniu.

W przypadku łagodniejszych wrastających paznokci możesz zastosować moczenie w ciepłej wodzie z solą Epsom. Sól Epsom ma właściwości przeciwzapalne, które pomagają zmniejszyć obrzęk i ból. To remedium można powtarzać kilka razy dziennie. Zaleca się, aby dokładnie osuszyć stopę i nosić czystą skarpetę podczas kąpieli. Następnie można zastosować dostępny bez recepty krem przeciwzapalny, aby zminimalizować ból.

Należy również rozważyć użycie obcinacza do paznokci. Ostry ból może spowodować zakażenie paznokcia. Ostry ból, zaczerwienienie lub opuchlizna to oznaki, że należy zwrócić się o pomoc do lekarza. Jeśli wrastający paznokieć powoduje ropę, należy natychmiast udać się do lekarza. W przeciwnym razie możesz zastosować maść z soli Epsom na wrastający paznokieć i cieszyć się wolnymi od bólu stopami.

Inne wpisy:  Zalety i wady gwoździ hybrydowych

Innym skutecznym sposobem leczenia wrastającego paznokcia jest moczenie stopy w wodzie zawierającej nadtlenek wodoru. Sprawi to, że skóra w miejscu dotkniętym problemem stanie się elastyczna, co pozwoli na wrastanie paznokcia w skórę. Możesz również użyć nici dentystycznej lub bawełny, aby delikatnie podnieść wrastający paznokieć ze skóry. Podczas stosowania tego środka upewnij się, że nie wywierasz zbyt dużego nacisku na zainfekowany obszar, ponieważ może to spowodować obrażenia.

Ciepła woda

Leczenie wrastającego paznokcia obejmuje moczenie stopy w ciepłej wodzie, aby złagodzić ból. Sole Epsom są skutecznym środkiem przeciwzapalnym, który może pomóc zwalczyć stan zapalny i zmniejszyć ból i obrzęk spowodowany przez wrastające paznokcie. Dodaj jedną do dwóch łyżek stołowych do kwarty ciepłej wody. Nałóż ją na zainfekowany obszar za pomocą wacika lub woskowanej nici dentystycznej. Powtarzaj ten zabieg dwa lub trzy razy dziennie, przez około 15-20 minut za każdym razem. Inny naturalny środek dezynfekujący, nadtlenek wodoru, jest często stosowany do leczenia ran.

Możesz również moczyć dotkniętą stopę w nadtlenku wodoru, aby pomóc w zwalczaniu infekcji i ukoić palce. Inną częstą przyczyną jest źle dopasowane obuwie. Wybieraj wygodne buty, które pozwalają na poruszanie palcami i unikaj noszenia ciasnego obuwia. Jeśli zainfekowany paznokieć jest bolesny, możesz spróbować nosić sandały lub inne obuwie, które nie będzie wywierało nacisku na zmieniony zapalnie paznokieć.

Jeśli nie czujesz ulgi, powinieneś skonsultować się z lekarzem. Wrastający paznokieć może być oznaką głębszej infekcji w tkankach miękkich. Może być również oznaką infekcji w kości. Jeśli infekcja jest poważna, należy natychmiast skontaktować się z lekarzem. W takim przypadku może być konieczne usunięcie klina drogą chirurgiczną. Jeśli infekcja rozprzestrzeniła się na inne palce, należy udać się do lekarza.

Inne wpisy:  Kiedy trzeba iść na naprawę paznokci? Ekspert odpowiada

Wrastający paznokieć to częsty problem wielu osób. Ciasne obuwie może spowodować wrastający paznokieć, który może być bardzo bolesny, a nawet zainfekowany. Domowym sposobem na złagodzenie bólu i opuchlizny jest moczenie chorej stopy w ciepłej wodzie. Pamiętaj również, aby unikać noszenia ciasnych butów lub skarpet, które mogą powodować infekcje wrastających paznokci. Kiedy używasz ciepłej wody do moczenia stóp, możesz zmniejszyć ryzyko przyszłych infekcji, zapobiegając odrastaniu zainfekowanego paznokcia.

Ocet jabłkowy

Aby wyleczyć wrastający paznokieć, namocz dotkniętą stopę w filiżance octu jabłkowego i ciepłej wody. Woda powinna zawierać stosunek jednej części octu jabłkowego do dwóch części wody. Zanurz dotknięty paznokieć na 20 do 25 minut. Ocet i woda będą działać razem, aby zabić bakterie i grzyby, które powodują wrastające paznokcie. Korzystne jest również dodanie soli Epsom, związku magnezu, który działa jako środek przeciwbólowy i leczniczy.

Ocet jabłkowy jest doskonałym naturalnym środkiem dezynfekującym, który może również pomóc złagodzić stan zapalny wokół wrastającego paznokcia. Pamiętaj jednak, aby rozcieńczyć ocet przed użyciem go na stopach. Ćwierć filiżanki to idealna ilość na początek. Dodanie soli Epsom do wody w kąpieli jest kolejnym świetnym środkiem. Sole Epsom są świetne do wyciągania rzeczy, ale tak naprawdę nie usuwają wrastającego paznokcia. Zmniejsza jednak ból i ciśnienie.

Jeśli cierpisz z powodu wrastającego paznokcia, możesz również chcieć wymoczyć stopy w filiżance roztworu octu jabłkowego i wody. Oprócz łagodzenia skóry i pomagania wrastającym paznokciom, ocet jabłkowy jest również skuteczny w zmniejszaniu dyskomfortu związanego z tym stanem. Działa poprzez zmiękczenie skóry i paznokci, a nawet może pomóc w zapobieganiu infekcji. Możesz również użyć nici dentystycznej, aby delikatnie podnieść wrastający paznokieć.

Inne wpisy:  Jaki plaster zastosować na wrastający paznokieć?

Inną opcją leczenia jest ocet jabłkowy. Łyżeczka octu jabłkowego przyłożona do zainfekowanego paznokcia na 30 minut może złagodzić ból i przyspieszyć proces zdrowienia. Możesz również chcieć użyć soli Epsom, aby uzyskać dodatkową ulgę. Aby uzyskać najlepsze wyniki, używaj octu jabłkowego codziennie, zamiast czekać kilka dni przed użyciem recepty. Jest to świetny sposób na wyleczenie wrastającego paznokcia w domu bez ryzyka narażenia wątroby.

Jeśli doświadczasz bolesnej infekcji, nadszedł czas, aby odwiedzić lekarza. Być może konieczne będzie całkowite lub częściowe usunięcie wrastającego paznokcia. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan swojego paznokcia, aby uniknąć infekcji. Jeśli infekcja nie zostanie wyleczona w pierwszej kolejności, może doprowadzić do uszkodzenia nerwów. Nieleczony wrastający paznokieć może postępować i wymagać pomocy lekarskiej. Ważne jest również, aby utrzymywać stopy w czystości i suchości.

Leki przeciwbólowe

Leki przeciwbólowe dostępne bez recepty, takie jak Tylenol i Ibuprofen mogą złagodzić ból wrastającego paznokcia. Dobrze jest również odwiedzić lekarza, który może przepisać maść z antybiotykiem, jeśli wrastający paznokieć jest spowodowany infekcją. Jeśli masz wrastający paznokieć, ważne jest, abyś jak najszybciej podjął odpowiednie leczenie.

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest zastosowanie roztworu miejscowego na ten obszar. Możesz również spróbować zastosować granulowany roztwór do wrastającego paznokcia. Należy jednak pamiętać, że może to opóźnić gojenie się rany i nie powinno być stosowane, jeśli jesteś w ciąży. Inne zabiegi obejmują elektrokauteryzację i ablację laserem dwutlenku węgla. Zabiegi te mogą zniszczyć macierz paznokcia, a także otaczającą go tkankę ziarninującą.