Domowe sposoby na wrastający paznokieć – kilka wskazówek

Możesz zadbać o wrastający paznokieć w domu, stosując się do kilku prostych wskazówek. Przede wszystkim należy unikać butów na wysokim obcasie. Należy również moczyć stopy w ciepłej wodzie. Zaleca się również, aby nie kopać i nie nacinać wrastającego paznokcia ostrymi przedmiotami. I wreszcie, należy unikać używania ostrych narzędzi, takich jak nożyczki lub pęseta. Poniżej wymieniono kilka pomocnych wskazówek, które pomogą Ci uporać się z tym problemem.

Unikaj butów na wysokim obcasie

Noszenie butów na wysokim obcasie jest nie tylko niewygodne, ale może być również przyczyną wrastania paznokci. Kształt i wielkość palca u nogi może powodować wrastanie paznokci. Dlatego należy unikać noszenia butów na wysokim obcasie, chyba że masz płaskostopie. Poza tym musisz unikać noszenia butów z obcasami przez długi czas. Należy również wybierać buty, które pozwalają palcom na poruszanie się.

Wybór odpowiedniej pary butów może pomóc w zapobieganiu wrastającym paznokciom. Wybierając parę, szukaj butów z szerokim noskiem. Buty na wysokim obcasie mają małe, spiczaste noski, co powoduje dodatkowy nacisk na palce. Buty na wysokim obcasie z wąskimi noskami mogą powodować wrastanie paznokci, ponieważ ściskają palce u stóp.

Wrastające paznokcie u stóp są bolesne i mogą stanowić drogę dla bakterii. Jeśli nie są leczone, mogą prowadzić do infekcji. Szukaj oznak infekcji, takich jak ropa lub sączenie, zwiększone zaczerwienienie lub gorączka. Jeśli masz te objawy, należy skonsultować się z lekarzem od razu. Jeśli nadal nie możesz nosić butów na wysokim obcasie, skonsultuj się z lekarzem i zrób sobie przerwę.

Inne wpisy:  Soda na wrastające paznokcie - jak stosować?

Buty na wysokim obcasie dla kobiet mogą być przyczyną wrastających paznokci. Noszenie butów na wysokim obcasie zwiększa nacisk na kość śródstopia nawet o 75%. Paznokieć zagłębia się w ciało z powodu ogromnego nacisku. Objawy wrastających paznokci mogą obejmować ból i krwawienie. Aby zapobiec tej przypadłości, należy nosić buty na niskim obcasie i z szerokim noskiem.

Wrastające paznokcie u stóp są bardziej prawdopodobne w przypadku dużego palca. Mogą one jednak dotyczyć każdego palca. Jeśli masz nadwagę, powinieneś unikać noszenia butów na wysokim obcasie. Buty muszą być również dobrze dopasowane do stopy. Należy upewnić się, że buty są wystarczająco wygodne, aby Twoje stopy nie musiały cierpieć z powodu bólu. Jeśli nosisz buty na wysokim obcasie, Twoje palce nie będą mogły prawidłowo oddychać.

Wrastające paznokcie u stóp mogą być bolesne, a nawet prowadzić do infekcji. Aby wyleczyć ten problem, powinieneś udać się do podologa w celu podjęcia właściwego leczenia. Należy również zadbać o to, aby unikać butów na wysokim obcasie, jeśli masz problem z paznokciami u stóp. Ból i stan zapalny może prowadzić do wrastającego paznokcia lub onychokrypty.

Moczenie stóp w ciepłej wodzie

Moczenie w ciepłej wodzie w przypadku wrastającego paznokcia może pomóc zmiękczyć paznokieć, zmniejszając obrzęk i zaczerwienienie. Woda powinna być ciepła, zbliżona do temperatury Twojego ciała. Możesz również zastosować kąpiel stóp zawierającą sól Epsom, aby zmiękczyć i złuszczyć skórę wrastającego paznokcia. Możesz również wymoczyć stopy w ciepłej wodzie, a następnie nałożyć sterylny bandaż na dotknięte miejsce.

Możesz również użyć wacika lub nici dentystycznej, aby podnieść paznokieć ze skóry. Aby usunąć paznokieć ze skóry, zwiń wacik i zawiąż ogonek dla łatwiejszego usunięcia. Po kilku dniach należy zmienić wacik. Możesz również zastosować maść z antybiotykiem do zainfekowanego paznokcia. Ważne jest, aby nie ciąć zbyt głęboko, ponieważ może to spowodować większe uszkodzenie fałdu skórnego i zakażenie. Inną opcją jest zastosowanie bandaża lub okładu z lodu na zainfekowany paznokieć.

Inne wpisy:  Kwadrat do opiłowywania paznokci - jak wykonać?

Innym alternatywnym sposobem leczenia wrastającego paznokcia jest moczenie stóp w occie jabłkowym. Jest on uważany za ludowy środek na niemal każdą dolegliwość i ma właściwości antyseptyczne i przeciwzapalne. Dla skutecznego leczenia, moczyć stopy w ciepłej wodzie z pół filiżanki octu jabłkowego przez co najmniej 20 minut każdego dnia. Po zabiegu zawsze osuszaj stopy. A jeśli masz cukrzycę, upewnij się, że zasięgniesz porady lekarza w sprawie leczenia wrastających paznokci.

Moczenie stóp w ciepłej wodzie pomoże również złagodzić ból i obrzęk spowodowany wrastającym paznokciem. Ten środek skutecznie zmniejsza ból i obrzęk, a także zwalcza bakterie. Ciepłe moczenie można powtarzać w miarę potrzeby, aby zmniejszyć obrzęk. Jeśli masz poważniejszy ból wrastających paznokci, natychmiast odwiedź podiatrę. Jeśli jednak jest on łagodny i nie został zainfekowany, możesz spróbować moczyć stopy w ciepłej wodzie przez około godzinę każdego dnia.

Jeśli wrastający paznokieć jest spowodowany osłabieniem paznokcia, pomóc może lek na bazie acetaminofenu. Lek ten może być stosowany na ból i obrzęk i ma niskie ryzyko skutków ubocznych. Można go stosować dwa lub trzy razy dziennie przez około 20 minut. I pomaga w leczeniu bólu i stanu zapalnego spowodowanego przez wrastający paznokieć, więc może warto spróbować.

Inne wpisy:  Ile średnio kosztuje wizyta u podologa?

Należy również moczyć stopy w ciepłej wodzie kilka razy dziennie, aby zmiękczyć paznokieć i zmniejszyć ból. Możesz także delikatnie masować zaognioną skórę nicią dentystyczną lub bawełną nasączoną środkiem antyseptycznym. Następnie możesz spróbować usunąć kłopotliwy paznokieć za pomocą pęsety. Następnie upewnij się, że pozostajesz w czystości, aby zapobiec infekcji. Nie jest to łatwe zadanie, ale można je wykonać samodzielnie.

Unikaj cięcia lub kopania wrastających paznokci ostrymi narzędziami

Najlepszym sposobem leczenia wrastających paznokci jest unikanie cięcia lub kopania ich ostrymi narzędziami. To nie tylko pogorszy ich stan, ale może również spowodować wiele bólu. Ważne jest, aby odwiedzić lekarza, jeśli wystąpi jakiekolwiek krwawienie, wodnista wydzielina lub wrażliwość. Na szczęście, istnieje wiele opcji leczenia dostępnych. Wśród tych opcji, moczenie lub leczenie chirurgiczne jest najczęstsze. Jeśli wrastający paznokieć jest poważny, zalecana jest wycieczka do podiatry. Próby leczenia wrastających paznokci na własną rękę mogą być frustrujące, bolesne, a nawet niebezpieczne.

Innym mitem dotyczącym leczenia wrastających paznokci jest to, że należy wycinać V. Jest to mit. Podczas procesu wzrostu, rosnący obszar u podstawy palca decyduje o kształcie paznokcia. Używanie do wycinania nacięcia nie pomoże ci, a nawet może być szkodliwe dla palca. Zamiast tego spróbuj podnieść paznokieć używając kawałka mokrej bawełny.