Spuchnięte stopy – przyczyny i sposoby leczenia

Spuchnięta stopa może być oznaką kilku warunków. Te warunki obejmują stan przedrzucawkowy, uraz stopy i obrzęk limfatyczny. Być może będziesz musiała skonsultować się z lekarzem w celu postawienia diagnozy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o dostępnych metodach leczenia spuchniętych stóp. Możesz również skonsultować się z ortopedą, jeśli Twoje stopy są bolesne i odczuwają ciepło. Twój lekarz może przepisać maść z antybiotykiem, aby pomóc w procesie gojenia. Lekarz może również przepisać terapię tlenową w celu zmniejszenia obrzęku.

Obrzęk limfatyczny

Chociaż jest trudny do wykrycia, objawy obrzęku limfatycznego mogą sprawić, że poczujesz się niekomfortowo. Leczenie ma na ogół na celu zmniejszenie obrzęku i bólu. Oprócz przyjmowania leków, pacjenci powinni również zadbać o ograniczenie ilości czasu spędzanego w gorącym lub zimnym środowisku. Jeśli cierpisz na obrzęk limfatyczny, możesz zasięgnąć porady lekarskiej u specjalisty, aby ustalić, jakie leczenie jest dla Ciebie odpowiednie – Odkrycie jest efektem pracy zespołu portalu bud-invest.com.pl.

Jeśli podejrzewasz, że możesz mieć obrzęk limfatyczny, pierwszą linią leczenia powinna być konsultacja z certyfikowanym terapeutą obrzęku limfatycznego. Wykwalifikowany terapeuta zajmie się leczeniem objawów i nauczy Cię, jak zapobiegać ich występowaniu w przyszłości. Twój terapeuta może wykonać manualny drenaż limfatyczny (MLD), który polega na użyciu specjalnych technik masażu w celu przemieszczenia płynu do pracujących węzłów chłonnych. Może on również przepisać wielowarstwowy bandaż na obrzęk limfatyczny, który jest owijany na mięśniach i pomaga w przemieszczaniu płynu.

Inne wpisy:  Pleśniawka na stopach - Jak wygląda? Co oznacza?

Stan przedrzucawkowy

Spuchnięte stopy są alarmującym objawem podczas ciąży i mogą oznaczać poważny stan zdrowia dla Twojego dziecka. Preeklampsja to podwyższone ciśnienie krwi, które dotyka jedną na 25 ciężarnych kobiet w Stanach Zjednoczonych. Stan ten może powodować poważne problemy z sercem, a nawet drgawki, jeśli nie jest leczony. Towarzyszy mu również białko w moczu. U kobiety ciężarnej stan ten może wystąpić po 20 tygodniu ciąży.

Jeśli obrzęk jest łagodny i nie towarzyszą mu inne objawy, prawdopodobnie nie ma się czym przejmować. Należy jednak pamiętać, aby jak najszybciej udać się do lekarza. Ważne jest również, aby unikać długotrwałego siedzenia lub krzyżowania nóg. Dobrym pomysłem jest również noszenie pończoch podtrzymujących ciążę, a także unikanie pływania w gorące lub wilgotne dni. Należy również starać się unikać długiego stania.

Uraz stopy

Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów na złagodzenie objawów spuchniętych stóp. Po pierwsze, upewnij się, że nie doznałeś kontuzji. Zwichnięcie lub złamanie może wymagać leczenia przez lekarza. W ciężkich przypadkach może być potrzebna orteza lub operacja, aby wyrównać kości. Inne przyczyny spuchniętych stóp mogą być zarządzane za pomocą zmian w stylu życia, w tym zwiększenie spożycia wody i wykonywanie delikatnych ćwiczeń nóg w domu. Oprócz tych środków, można również przyjmować leki przeciwbólowe (bez recepty lub na receptę), takie jak ibuprofen, a także pończochy uciskowe.

Zapalenie skóry na stopie może również powodować obrzęk. Zapalenie może wynikać z różnych przyczyn, w tym z zakażenia skóry i urazu. Zapalenie może być wskaźnikiem poważniejszego stanu chorobowego. Zapalenie, wysypka i gorączka są oznakami infekcji. Niektóre infekcje wymagają leczenia, podczas gdy inne mogą wymagać jedynie leczenia miejscowego lub operacji. Jeśli Twoje stopy są bolesne, powinieneś jak najszybciej poszukać pomocy medycznej.

Inne wpisy:  Jak sobie radzić z nadmierną potliwością stóp

Zakrzepica żył głębokich

Spuchnięte stopy są często objawem zakrzepicy żył głębokich (DVT). Objawy mogą być bardzo różne. Do typowych należą ból i obrzęk. Mogą jednak wystąpić również inne objawy, takie jak choroba tętnic obwodowych i żylaki. Lekarz przeprowadzi badanie fizyczne, aby zdiagnozować stan. Najlepszym sposobem na określenie, czy Twoje stopy są spuchnięte, jest konsultacja z lekarzem.

Skrzepy krwi mogą być spowodowane wieloma czynnikami, w tym urazami naczyń krwionośnych. Jednak głównym winowajcą jest uszkodzenie naczynia krwionośnego od wewnątrz. Inne czynniki to zaburzenia krzepnięcia krwi i stany zapalne. Ponadto, wiek i brak aktywności fizycznej są czynnikami ryzyka dla DVT. Ludzie, którzy są przykuci do łóżka przez dłuższy czas, są w grupie zwiększonego ryzyka wystąpienia DVT.

Leki

Spuchnięte stopy mogą być objawem wielu problemów. Ciąża, długie okresy stania i niektóre leki mogą powodować obrzęk stóp. Obrzęk jest również objawem problemów naczyniowych, w tym osłabionych zastawek w żyłach. Jeśli Twoje stopy są spuchnięte, może to być oznaką stanu przedrzucawkowego lub poważniejszego stanu chorobowego.

Masaż spuchniętych stóp jest jednym ze sposobów, aby pomóc zmniejszyć obrzęk i złagodzić ból. Ważne jest, aby używać mocnych uderzeń i stosować duży nacisk. Przyjmowanie niskotłuszczowego mleka również może pomóc. Jednak należy porozmawiać z lekarzem, jeśli masz jakiekolwiek warunki medyczne, które sprawiają, że jest to niebezpieczne dla Ciebie, aby wziąć suplementy potasu. Chociaż suplementy potasu mogą pomóc w zmniejszeniu obrzęku, nie działają u wszystkich i powinny być stosowane z ostrożnością.

Inne wpisy:  Strzał w palec - jak sobie z nim poradzić

Uraz ścięgna Achillesa

Kilka różnych czynności może spowodować uraz ścięgna Achillesa, w tym zejście z krawężnika pod dziwnym kątem lub wypadek samochodowy. W niektórych przypadkach ścięgno może ulec rozerwaniu lub zerwaniu. Niesteroidowe leki przeciwzapalne (NLPZ) mogą być przyjmowane w celu złagodzenia bólu, ale powinny być przyjmowane z jedzeniem. Osoby z pewnymi warunkami medycznymi lub alergiami powinny unikać tych leków. Leki są zwykle przyjmowane przez siedem do dziesięciu dni.

Objawy urazu ścięgna Achillesa mogą obejmować ból w pięcie i obrzęk. Pop może towarzyszyć ból, i może być widoczna szczelina na boku stopy. Jeśli nie jest leczony, może to utrudnić chodzenie i noszenie ciężarów. Zapalenie ścięgna może również powodować obrzęk. Ten stan jest bardziej powszechne wśród sportowców i osób, które uczestniczą w sportach, które obejmują nagłe zmiany kierunku i tempa. Może być również wywołane przez nagłe zwiększenie intensywności ćwiczeń. Zapalenie ścięgna Achillesa może być spowodowane zerwaniem ścięgna Achillesa.